همه ما با گوگل آشنا هستیم و می‌دانیم که این موتور جستجوگر نزد کاربران از چه محبوبیت بالایی برخوردار است. کسب و کارهای آنلاین برای اینکه دیده شوند لازم است که در این موتور جستجوگر حضور داشته باشند اما رسیدن به صدر نتایج کار چندان آسانی نیست؛ به خصوص اگر تازه کار خود را شروع کرده باشید. از این رو، تبلیغات در گوگل یک فرصت استثنایی است که نباید آن را نادیده گرفت.

 

چرا تبلیغات در گوگل توصیه را می‌کنیم؟

تبلیغ در گوگل روشی ساده و موثر برای هرچه بهتر دیده شدن در صفحه نتایج جستجوها و گرفتن ورودی است. در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم که حضور در رتبه های نخست جستجوها در گوگل اهمیت بالایی دارد، اما رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند صرف هزینه‌های زیاد و البته صبوری است. اما با تبلیغات گوگل می‌توان به راحتی در کلید واژه های مشخص شده بالاتر از هر وب‌سایتی قرار گرفت.

براساس آمار موجود، تبلیغ دهندگانی که از سرویس تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرده اند، رضایت بیشتری داشته اند. از این جمله می توان دریافت که گوگل در امر نمایش تبلیغات چقدر هوشمندانه کار می کند و اگر بگوییم که گوگل بزرگ‌ترین بازاریاب جهان است، اغراقی نکرده‌ایم. تبلیغات گوگل تنها در جستجوهای مرتبط و باتوجه به نیازهای کاربران نمایش داده می شود و تا زمانی که بر روی تبلیغ کلیکی صورت نگیرد، از اعتبار شما کسر نخواهد شد.

 

مزایای تبلیغات کلیکی در گوگل چیست؟

  • قرار گیری در رتبه های نخست جستجوها در زمانی بسیار کوتاه
  • کسب و کارتان برای کسانی که خواهان خدمات/محصولات شما هستند، معرفی خواهد شد.
  • ارائه آمار و گزارش از وضعیت تبلیغات
  • تبلیغات تنها به ازای هر کلیک
  • تغییر سریع آگهی و بهینه سازی آن باتوجه به بازخوردهای دریافتی
  • تبلیغ بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر

 

اصطلاحات رایج تبلیغ در گوگل

  • Adwords: اشاره به تبلیغات در گوگل
  • Campaign: حساب کاری جهت تبلیغات
  • Ad Group: گروه آگهی‌ها در یک حساب کاربری
  • Click Through Rate: نسبت تعداد کلیک های انجام گرفته بر روی آگهی به تعداد نمایش آگهی (CTC)
  • Cost Per Click: هزینه هر کلیک بر روی آگهی (CPC)
  • Impression: تعداد دفعاتی که آگهی نمایش داده شده است.
  • Eligible: آگهی با هزینه تنظیم شده نمایش داده می‌شود.
  • Belw First Page bid: پیغام عدم نمایش آگهی به دلیل هزینه پایینی که برای هر کلیک انتخاب شده است.
  • Conversion Tracking: سیستم تضمین مشتری در تبلیغات گوگل
  • Avg CPC: میانگین هزینه کلیک بر روی آگهی

 

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

تبلیغات در گوگل کاملا هوشمندانه صورت می گیرد. به عبارتی، شما کلیک واژه های مورد نظر خود را مشخص می کنید و زمانی که افراد از آن کلمات در جستجوهای خود استفاده کنند، تبلیغات شما در یکی از سه جایگاه تبلیغاتی گوگل (بالای نتایج، پایین نتایج، روبه روی نتایج) نمایش داده خواهد شد. اما حتی نمایش تبلیغات برای‌تان هزینه ای ندارد. در واقع، تبلیغات گوگل به صورت کلیکی محاسبه می شود و تا زمانی که شخصی بر روی آگهی شما کلیک نکند، از اعتبار کمپین تبلیغاتی شما کسر نخواهد شد. ترکیب این دو ویژگی باعث شده است تا بازدهی تبلیغات در گوگل بسیار بالا باشد و مشتریان از سرمایه گذاری که در این زمینه کرده‌اند، کاملا راضی باشند.

 

نتیجه گیری

هدف از راه اندازی هر کسب و کاری فروش محصول و یا خدمات برای رسیدن به درآمدزایی است. در این راه تبلیغات جهت دیده شدن امری مهم و ضروری است. کسب و کارهای آنلاین باید به موتورهای جستجوگر توجه ویژه‌‌‌ای داشته باشند چراکه اکثر مردم برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خود از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند.
گوگل به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین موتور جستجو باید هدف اصلی شما باشد، اما حضور در رتبه های نخست این موتور جستجوگر نیازمند بهینه سازی وب سایت و فعالیت های طولانی مدت دارد. حال اگر شما رقبایی قدرتمند و قدیمی‌تر از خود داشته باشید رسیدن به رتبه های نخست و حتی صفحه اول کار آسانی نخواهد بود. از این رو، تبلیغات در گوگل روشی ساده و سریع برای دیده شدن در نتایج جستجوهای گوگل است.