بازدید کنندگان برای مشاهده محتوایی که در سایت خود منتشر کرده‌اید، از سایت بازدید می کنند. موتورهای جستجوگر به خاطر محتوای موجود به سایت شما رتبه داده و ورودی ارسال می کنند. به عبارتی ساده‌تر، اگر تصمیم دارید که بازدید سایت خود را افزایش دهید محتوا اصلی‌ترین موردی است که باید بر روی آن تمرکز کنید. اگر از لحاظ کدنویسی و ظاهر زیبا بهترین وب سایت را هم داشته باشید، بدون محتوای خوب هرگز موفق نخواهید شد. خلاصه کلام اینکه محتوا پادشاه است و باید از این گزینه نهایت استفاده را کرد.

 

تولید محتوا چیست؟

امروزه در مبحث سئو تاکید بر روی محتوا است. موتورهای جستجوگر بزرگ مانند گوگل در پی این هستند که محتوا را به عنوان فاکتور اصلی رتبه دهی به وب سایت ها استفاده کنند. به همین دلیل تولید محتوای با کیفیت بالا اهمیت زیادی پیدا کرده است. مدیران کسب و کارهای اینترنتی که به فکر رشد تجارت خود هستند؛ باید بودجه و زمان مشخصی از فعالیت های خود را به ایجاد محتوا اختصاص داده و در صورت لزوم جهت تولید محتوای مناسب وبلاگ نویسان باتجربه را استخدام کنند.

اما ایجاد محتوای مناسب و مرتبط با موضوع کسب و کار که از لحاظ سئو نیز مفید باشد از مشکلاتی است که حتی وبلاگ نویسان باتجربه هم با آن مواجه هستند. برای رفع این مشکل ما در سئو سبز راه‌کارهایی را آماده کرده ایم که به کمک آنها می‌توانید محتوایی مناسب با نیازهای کسب و کار خود تولید کنید.

 

برای تولید محتوا باید ایده داشت

خیلی ها با این مشکل مواجه هستند که نمی دانند اصلا در چه موضوعی باید محتوا تولید کنند. برای رفع این مشکل بهتر است که براساس فعالیت های کسب و کارتان موضوعاتی را مشخص کنید و سپس برای آنها محتوا تولید کنید. برای مثال اگر در کسب و کارتان محصولی را به فروش می رساند، می توانید مقالاتی با موضوعات زیر تولید کنید:

  • آموزش کار با محصول
  • مقاله پرسش و پاسخ در خصوص محصول
  • نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف محصول

در کنار چنین مقالاتی می توانید، آخرین اخبار مرتبط با حوزه فعالیتی خود را به صورت وبلاگ در سایت‌تان بازنشر کنید. همچنین با بررسی وب سایت رقبا می توان از استراتژی تولید محتوای آنها الگو گرفت و در سایت خود پیاده سازی کرد. با این کار علاوه براینکه جهت تولید محتوا ایده هایی را بدست خواهید آورد، احتمالا کاستی ها و ضعف های سایت رقیب را هم بتوانید شناسایی کنید و آنها را در سایت خود پوشش دهید.

 

فهرست کلمات کلیدی را مشخص کنید

هدف از تولید محتوا جذب ورودی و افزایش بازدید است. شما برای اینکه بتوانید از موتورهای جستجوگر ورودی دریافت کنید، لازم است که کلمات کلیدی هدف خود را مشخص کرده باشید. فهرست از کلمات کلیدی برای سایت خود ایجاد کنید و سپس برای آن کلمات اقدام به تولید محتوا کنید. در واقع، اگر بخواهید که برای کلمات کلیدی در نتایج جستجوها دیده شوید، لازم است از آنها در سایت خود استفاده کرده باشید.

برای برخی از وب سایت ها می توان بیشتر از هزار کلمه کلیدی فهرست کرد؛ شما چند کلمه کلیدی را مشخص کرده‌اید؟

 

عنوان محتوا نشانگر خود محتوا است

عدم توجه کافی به عنوان محتوا از اشتباهات رایجی است که بیشتر در میان افراد تازه کار دیده می شود. هر چقدر هم که بدنه یک محتوا عالی نوشته شده باشد، اگر عنوان مناسبی نداشته باشد شانس دیده شدن پیدا نخواهد کرد. عنوان محتوا باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • حاوی کلمات کلیدی باشد.
  • جذاب و مخاطب پسند پسند باشد.
  • موضوع محتوا را به صورت کامل به مخاطب منتقل کند.
  • از نوشتن های عنوان های طولانی خودداری کنید (حداکثر ۵۵ کاراکتر).
  • از اعداد، کلمات سوالی و صفات برای نوشتن عنوان های جذاب کمک بگیرید.

براساس آمار ۸۰% از خوانندگان یک وب سایت تنها عنوان مقاله را مطالعه می کنند. این آمار به وضوح اهمیت انتخاب عنوان جذاب و مناسب را نشان می دهد. نکته دیگری که به هنگام انتخاب عنوان باید در نظر داشته باشید، اشاره دقیق عنوان به یک موضوع خاص است. برای مثال، عنوان “کسب درآمد از اینترنت” بسیار کلی بوده و برای مخاطبان نیز تکراری شده است در نتیجه این عنوان بازدهی مناسبی نخواهد داشت. شما می توانید این عنوان را به صورت “۸ روش ثابت شده کسب درآمد از اینترنت برای فریلنسرها” استفاده کنید که در آن نکات گفته شده رعایت شده است.

 

محتوای جامع تولید کنید

نیازهای کاربران را شناسایی کنید و متناسب با آن نیازها مقالات جامع تولید کنید. یکی از مشکلاتی که در بیشتر وب سایت‌ها می توان آن را دید، عدم پرداختن کامل به موضوع است. در واقع محتوا به صورت تیتروار و بدون جزئیات ارائه می شود که نیازهای کاربران را به طور کامل برطرف نمی کند.

بانوشتن مقالات جامع که در آن حتی به جزئیات توجه شده است، خیلی سریع می توانید بازدید کنندگانی را که از طریق موتورهای جستجوگر وارد سایت شده اند را به اعضا و دنبال کنندگان دائمی سایت خود تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید که اگر محتوای شما جامع باشد، می‌توانید کلمات کلیدی بیشتری را در متن بگنجانید که برای سئو مطالب نیز مفید خواهد بود.

 

مقالات منفی بنویسید

نباید خود را همیشه درگیر محتوای مثبت کنید گاهی اوقات لازم است که به نکات منفی نیز بپردازید. اجازه دهید که با یک مثال موضوع را مشخص کنیم: همه ما از مزایای حضور فعال در شبکه های اجتماعی برای برندسازی آکاه هستیم و خیلی‌ها در این زمینه مقالاتی را نوشته‌اند، اکنون فرصت مناسبی در اختیار شماست که بتوانید توجه دقیق خود به مسائل را به رخ دیگران بکشید. نوشتن یک مقاله منفی در خصوص فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث خواهد شد که وب‌سایت شما متامیز دیگران گردد و مقاله بازدید بیشتری را بگیرد.

 

تعداد کلمات محتوا

گوگل به تعداد کلمات یک محتوا توجه می کند، به طوری که حداقل تعداد کلمات یک محتوا باید ۵۰۰ کلمه باشد. اگر محتوا کمتر از این تعداد کلمه باشد به عنوان نوشته یک بلاگ محسوب نخواهد شد. همچنین مقالات بسیار طولانی را باید در چند پست جداگانه منتشر کرد. توصیه می‌شود که محتوا حداقل ۵۰۰ کلمه و حداکثر ۴۰۰۰ کلمه باشد.

 

چند تکنیک برای سئو محتوا

برای گرفتن حداکثر بازدهی از محتوای تولید شده لازم است که اصول مربوط به سئو رعایت شود. از موارد مهم می توان به استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و بدنه محتوا، لینک دادن به سایر مقالات مرتبط، استفاده از تصاویر با تگ alt، متاتگ توضیحات جذاب با کلید واژه های مهم، لینک به وب سایت منبع و خوانایی محتوا اشاره کرد.

 

نتیجه گیری

محتوا همان چیزی است که کاربران به خاطر آن از سایت شما بازدید می کنند. تولید محتوای مناسب و با کیفیت بالا جهت بهینه سازی وب سایت و کسب رتبه مناسب در موتورهای جستجوگر ضروری است. اگر خودتان برای تولید محتوا وقت ندارید می توانید این کار را به ما بسپارید تا با کیفیت بالا محتوایی سئو شده برای‌تان تولید کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ما اقدام کنید.