بکلینک به عنوان مهم‌ترین فاکتور سئو برای مدیران سایت ها به یک مسئه مهم تبدیل شده است. جهت موفقیت در بازاریابی اینترنتی بهینه سازی وب سایت امری ضروری است و داشتن بکلینک های باکیفیت از الزامات سئو محسوب می شود. برای آن دسته از افرادی که با اصطلاح بکلینک آشنا نیستند باید گفت که بکلینک به لینک هایی گفته می شود که سایت های دیگر به شما می دهند. اگر شما نیز به سایت دیگری لینک (پیوند) بدهید، آن سایت از شما بک لینک دریافت خواهد کرد.

اهمیت لینک سازی چقدر است؟

وب سایت هایی که بکلینک های طبیعی زیادی دارند و با محتوای جدید بروزرسانی می شوند، رتبه های بسیار خوبی را در فهرست نتایج جستجوهای گوگل دریافت می کنند. البته تعداد و کیفیت بکلینک ها بر روی رتبه به صورت مستقیم اثر گذار است. بنابراین یک لینک از وب سایتی با اعتبار بالا از ده ها لینک از وب سایت های ضعیف اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. اما یک Back-Link چگونه و در چه شرایطی اثر گذاری خود را از دست می دهد؟ به موراد زیر دقت کنید:

  • بکلینک از تمام صفحات: کمتر کسی حاظر می شود که از تمام صفحات سایت خود به یک سایت دیگر لینک بدهد، مگر اینکه در قبال این کار مبلغی را دریافت کرده باشد. در صورتی که اقدام به خرید بکلینک کنید و گوگل متوجه این موضوع شود، با جریمه مواجه خواهید شد.
  • فقط به صفحه اصلی سایت: در صورتی که بیشتر بک لینک های شما به صفحه اصلی سایت باشد، باید نگران این وضعیت باشید. بک‌لینک طبیعی زمانی داده می شود که سایت دیگری از محتوای شما استفاده کند و به عنوان منبع به آن صفحه از سایت شما لینک بدهد. بنابراین اگر اکثر بکلینک ها به صفحه اصلی سایت‌تان باشد، نشانه خرید بک‌لینک خواهد بود.
  • از سایت های غیرمبتط: هدف از لینک دهی چیست؟ اگر شما به یک سایت لینک می دهید، یعنی به بازدید کنندگان خود اعلام می کنید که محتوای آن سایت می تواند برای‌شان مناسب باشد. برای مثال، اگر موضوع سایت شما سئو است، لینک دادن به وب سایتی با موضوع فروش لوازم خودرو درست نبوده و نشان از فعالیت‌های تجاری دارد.
  • لینک های مخفی: لینک ها برای کاربران هستند، بنابراین اگر از آنها به صورت مخفی در صفحات وب سایت استفاده کنید، نشان می‌دهد که آن بکلینک‌ها طبیعی نیست.
  • استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی: اگر بیشتر لینک ها با یک کلمه کلیدی ثابت مانند “بهینه سازی سایت” باشند، به جای اینکه رتبه سایت شما برای آن کلید واژه بهبود یابد امکان افت رتبه نیز وجود دارد.

در کنار موارد موفق تبادل لینک نیز می تواند به زیان سایت‌تان باشد. در چنین شرایطی پیشنهاد می شود که تبادل لینک ها را به صورت Nofollow انجام دهید. در نهایت اگر به فکر افزایش بکلینک های خود هستید، گروه سئو سبز با تجربه چندین ساله خود در امر بهینه سازی وب سایت و به کار گیری استراتژی های لینک بیلدینگ می تواند بکلینک های شما را به صورت اصولی افزایش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق صفحه تماس با ما درخواست خود را ارسال کنید.