بهینه سازی محلی سایت یک مفهوم نسبتا جدید در مبحث سئو است. گوگل برای رسیدن به بهترین نتایج مکان جغرافیایی افراد را باتوجه به آی پی آنها شناسایی کرده و نتایج را بر این اساس نمایش می‌دهد. به عبارتی، کسب و کارهایی که در نزدیکی محل جغرافیایی فرد جستجو کننده قرار دارند رتبه بالاتری دریافت می کنند. اما گوگل مکان جغرافیایی کسب و کارها را چگونه تشخیص می‌دهد؟ برای این منظور لازم است اصولی رعایت شود که در اصطلاح به آن سئو محلی یا Local SEO گفته می شود.

در بهینه سازی محلی شما برای افزایش رتبه ‌وب‌سایت در نتایج وابسته به محل جغرافیایی کاربران باید اقداماتی را انجام دهید. سئو محلی برای کسب و کارهایی که یک منقطه خاص را تحت پوشش خود دارند، مناسب است. برای مثال یک رستوران نهایتا یک شهر را می‌تواند پوشش دهد، بنابراین با انجام سئو محلی در وب سایت این رستوران میتوان بیشتر از قبل در صفحه نتایج جستجوها دیده شد.

برای اینکه با سئو محلی بهتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود که نام یک کسب و کار را به همراه نام شهر خود در گوگل جستجو کنید. البته همانطور که در ابتدا اشاره شد سئو محلی مبحث نسبتا جدیدی است، از این رو بسیاری از کسب و کارها سئو محلی نشده اند و ممکن است به نتیجه‌ای نرسید که اتفاقا خبر خوبی است. اما برای اینکه منظور ما را متوجه شوید می توانید عبارت “طراحی سایت در تهران” را جستجو کنید تا تغییر را مشاهده کنید.

 

نکاتی برای بهینه سازی محلی سایت

۱- آدرس و تلفن کسب و کار خود را در تمام سایت قرار دهید. ربات های گوگل قادر به تشخیص این اطلاعات هستند، بنابراین وجود این اطلاعات نقش مهمی دارد. بهترین مکان برای قرار دادن چنین اطلاعاتی فوتر وب سایت است.

۲- از مشتریان خود درخواست کنید که در صفحه گوگل+ کسب و کارتان نظرات‌شان را بیان کنند. یکی از فاکتورهای مهم در سئو محلی همین نظراتی است که مشتریان درج می کنند.

۳- محتوای هر یک از صفحات سایت را منحصر به فرد نگه دارید. به عبارتی محتوای سایت نباید تکراری و غیر مفید باشد.

۴- سایت خود را در دایرکتوری های محلی معتبر ثبت کنید. ثبت وب سایت با کلید واژه های مهم در دایرکتوری هایی که اعتبار بالایی دارند، می تواند برای سئو محلی بسیار مفید باشد.

۵- بر روی استرانژی های لینک سازی کار کنید. لینک هایی که سایت های دیگر به شما می‌دهند در رتبه کلی وب سایت بسیار موثر است.

۶- بیشتر وب سایت ها کپی کننده محتوا هستند تا اینکه خود دست به تولید محتوا بزنند. سایت هایی را که از محتوای سایت شما کپی می کنند را شناسایی کنید و از آنها بخواهید که به عنوان منبع به شما لینک بدهند و یا مقاله را از سایت‌شان حذف کنند.

 

اشتباهات رایج در بهینه سازی محلی سایت

۱- عدم درج کد تلفن شهر

کد تلفن شهری به خودی خود نشان دهنده مکان جغرافیایی یک کسب و کار است. اگر شماره تماس را بدون کد شهری قرار دهید، یکی از فاکتورهای موثر در بهبود سئو محلی را از دست خواهید داد.

۲- عدم درج آدرس

برخی از کسب و کارها برای آدرس شرکت تنها از تصاویر نقشه گوگل و کروکی ها استفاده می کنند. توصیه می شود که آدرس خود را به صورت متنی نیز قرار دهید تا ربات های گوگل قادر به درک صحیح آدرس باشند.

۳- صفحه پروفایل ناقص در گوگل پلاس

گوگل+ بهترین شبکه اجتماعی برای بهینه سازی محلی وب سایت است. شما با ایجاد یک صفحه در این شبکه اجتماعی می توانید کسب و کار خود را بیشتر به گوگل معرفی کنید. اما اشتباهی که اکثر افراد مرتکب می شوند، عدم پاسخ گویی به تمام سوالات است. به عبارتی، اگر می خواهید از گوگل پلاس نهایت استفاده را ببرید، لازم است که تمام اطلاعات کسب و کارتان را به همراه تصاویری از آن را قرار دهید.

۴- استفاده از کلمات کلیدی اشتباه

وب‌سایت شما زمانی در صفحه نتایج نمایش داده خواهد شد که افراد از همان کلمات کلیدی که در سایت خود استفاده کرده اید را در موتورهای جستجوگر وارد کنند.. بنابراین اگر کلمات کلیدی که جستجوی چندانی ندارند را انتخاب کنید، بازدهی لازم را دریافت نخواهید کرد.

۵- نادیده گرفتن سرعت سایت

فرقی نمی کند که می خواهید بر روی سئو محلی یا سئو کلی وب سایت کار کنید در هر حالت لازم است که سرعت بارگذاری سایت سریع باشد. سرعت مناسب لود کامل وب سایت زیر ۴ ثانیه است.

 

۶- عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی

گوگ برای رتبه دهی به وب سایت ها از فاکتورهای زیادی استفاده می کند که یکی از این فاکتورها را می توان حضور فعال در شبکه های اجتماعی دانست. تعداد دنبال کنندگان و مطالب به اشتراک گذاشته در شبکه های اجتماعی مانند گوگل+ و فیس‌بوک از فاکتورهایی است که می تواند در سئو محلی موثر باشد.

۷- عدم استفاده از کلمه کلیدی به همراه نام مکان جغرافیایی

اگر بر روی سئو محلی کار می کنید لازم است که بدانید استفاده از کلمه کلیدی به همراه نام مکان جغرافیایی در مکان های مختلف سایت بسیار مهم است. البته برخی از کسب و کارها در این کار زیاده روی می کنند که نتیجه‌ای معکوس دریافت می کنند و با جریمه گوگل مواجه می شوند. در استفاده از کلمات کلیدی نسبت را همیشه باید رعایت کنید.

 

سئو محلی خود را به ما بسپارید

استراتژی‌های مختلفی برای  بهینه سازی محلی سایت وجود دارد که هریک متناسب با نوع کسب و کار استفاده می شود. اگر می‌خواهید که کسب و کارتان برای جستجوهای کاربران یک منطقه جغرافیای نمایش داده شود و به کیفیت کار اهمیت می‌دهید، ما در مجموعه سئو سبز می‌توانیم این فرآیند را برای شما انجام دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ما اقدام کنید.