هدف از بازاریابی برندسازی و فروش محصول است. انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمندترین آنها محسوب می شود. در بازاریابی شبکه های اجتماعی اقداماتی به منظور جلب توجه مخاطبان انجام می گیرد. در چنین شیوه‌ای سعی بر آن است که با تولید و انتشار محتوای جذاب مخاطبان را جهت انجام عکس العمل خاصی مانند لایک و به اشتراک گذاری ترغیب کرد. اگر بازاریابی شبکه های اجتماعی به درستی اجرا شود می تواند به یک بازاریابی ویروسی تبدیل شود و پیغام شما توسط دنبال کنندگان به دیگران نیز معرفی شود.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر روی سئو

امروزه موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی با یکدیگر تعامل تنگاتنگی دارند. ایجاد پروفایل اختصاصی در شبکه های اجتماعی و فعالیت منظم می تواند بر روی رتبه سایت اثر مثبتی بگذارد. موتورهای جستجوگر مانند گوگل به تعداد دنبال کنندگان سایت شما در شبکه های اجتماعی توجه می کنند و به اشتراک گذاری مطالب در این شبکه ها بر روی افزایش سئو موثر خواهد بود.

با فعالیت در این شبکه ها می تواند بکلینک های طبیعی و رایگان برای سایت خود ایجاد کنید. همچنین خیلی ها اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق شبکه های اجتماعی جستجو می کنند، بنابراین اگر در این شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، می توانید بازدید کنندگان بیشتری را با وب سایت خود آشنا کنید.

 

هدف از بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

این روزها مردم بیشتر از هرجایی دیگر زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر و شبکه اجتماعی تخصصی لینکداین از جمله شبکه های اجتماعی هستند که لازم است در آنها حضوری فعال داشته باشید. همچنین شبکه های اجتماعی مبتنی برگوشی های هوشمند مانند اینستاگرام و تلگرام را نیز باید مد نظر داشته باشید. به طور کلی، از طریق بازاریابی در این شبکه های اجتماعی می توانید فروش خود را افزایش دهید اما این تنها مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی نیست. برندسازی و یافتن مشتری مهم‌ترین دلیلی است که باید به خاطر آن در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید.

قبل از اینکه بتوانید محصول و یا خدمتی را به فروش برسانید لازم است که مشتریان خود را پیدا کنید. شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای یافتن مشتریان احتمالی است. افرادی که در این شبکه ها فعالیت می کنند اطلاعات و علاقه‌مندی های خود را به اشتراک می گذارند و شما با جمع آوری این اطلاعات می توانید مشتریان خود را شناسایی کرده و سپس اقدام به جلب توجه آنها کنید. به بیانی دیگر، می توانید نام تجاری خود را به افراد بیشتری بشناسانید و آنها را به دنبال کنندگان کسب و کار خود تبدیل کنید.

به طور معمول افراد نیز دوست دارند قبل از اقدام به خرید اطلاعات بیشتری را در مورد محصول و یا خدمات اراده شده بدست آورند. از این رو در شبکه های اجتماعی به دنبال نام کسب و کار جستجو می کنند تا اطلاعات بیشتری را بدست آورند. تعامل مستقیم مشتری و فروشنده از مزیت های بزرگ شبکه های اجتماعی است.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی اگر چه به ظاهر ساده می‌آید، اما اگر به درستی اجرا نشود بازدهی لازم را نخواهد داشت و حتی ممکن است به اعتبار نام تجاری‌تان نیز لطمه وارد کند. بنابراین اگر دانش و تجربه کافی را ندارید می توانید این کار را به مجموعه سئو سبز بسپارید.